REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.traffictychy.pl/sklep/
§1 Warunki ogólne
Niniejszy REGULAMIN określa zasady oraz tryb zawierania Umów Sprzedaży na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego traffictychy.pl, dostępnego pod adresem internetowym http://traffictychy.pl/sklep/.
Sklep internetowy działający pod adresem http://traffictychy.pl/sklep/ prowadzony jest przez Autoszkoła Traffic sp. z o.o. z siedzibą ul. Trzy Stawy 2A, 43-100 Tychy, NIP: 6462971020, REGON: 380264196, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000732675 przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, reprezentowaną przez Marcina Fuśniaka – prezesa zarządu.
2§ Definicje
- Użyte w niniejszym REGULAMINIE pojęcia oznaczają odpowiednio:
- KLIENT – każdy podmiot dokonujący zakupów w SKLEPIE;
- KONSUMENT – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego;
- KONTO – opisana w w § 7. niniejszego REGULAMINU nieodpłatna funkcja SKLEPU (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której KLIENT może założyć i posiadać w SKLEPIE swoje indywidualne konto;
- REGULAMIN – niniejszy regulamin SKLEPU;
- SKLEP – sklep internetowy traffictychy.pl, prowadzony przez SPRZEDAWCĘ pod adresem http://traffictychy.pl/sklep/
- SPRZEDAWCA – Autoszkoła Traffic sp. z o.o. z siedzibą ul. Trzy Stawy 2A, 43-100 Tychy, NIP: 6462971020, REGON: 380264196, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000732675 przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, reprezentowana przez Marcina Fuśniaka – prezesa zarządu.
- TOWAR/TOWARY – produkt/y prezentowane w SKLEPIE;
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży TOWARÓW w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy SPRZEDAWCĄ a KLIENTEM, realizowana w oparciu o serwis internetowy SKLEPU;
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli KLIENTA, zmierzające do zawarcia UMOWY SPRZEDAŻY, wskazujące zwłaszcza rodzaj oraz ilość TOWARU/ÓW.
- UMOWA ŚWIADCZENIA USŁUGI – umowa określająca warunki przebiegu kursu;
- REGULAMIN KURSU – regulamin świadczenia usługi szkoleniowej
§3 Kontakt ze sklepem
KLIENT może porozumiewać się ze SPRZEDAWCĄ za pomocą następujących adresów i numerów telefonów:
- Adres prowadzenia działalności przez SPRZEDAWCĘ i adres do korespondencji: ul. Trzy Stawy 2A, 43-100 Tychy
- Adres e-mail: biuro@traffictychy.pl
- Telefon: +48 506 148 553
§4 Dane do przelewu
Dane SPRZEDAWCY: Autoszkoła Traffic sp. z o.o. ul. Trzy Stawy 2A, 43-100 Tychy
§5 Wymogi techniczne
Do korzystania ze SKLEPU, przeglądania jego asortymentu i/lub składania ZAMÓWIEŃ, niezbędne jest:
- urządzenie z dostępem do Internetu;
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies (włączona obsługa plików cookies);
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
- SPRZEDAWCA nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia i/lub przerwy w funkcjonowaniu SKLEPU spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością SKLEPU z infrastrukturą techniczną KLIENTA.
- Przeglądanie asortymentu SKLEPU nie wymaga zakładania KONTA. Składanie ZAMÓWIEŃ możliwe jest również w opcji bez zakładania KONTA (szczegóły w par.6 niniejszego REGULAMINU).
§6 Zakupy w sklepie
- Ceny widoczne w SKLEPIE podane są w polskich złotych i są cenami brutto, tzn. zawierają podatek VAT.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez KLIENTA składa się cena za TOWAR wskazana w SKLEPIE oraz koszt dostawy (jeśli w przypadku danego ZAMÓWIENIA ma on zastosowanie).
- W celu złożenia ZAMÓWIENIA KLIENT może zarejestrować się w SKLEPIE, tzn. założyć w nim KONTO lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym ZAMÓWIENIU (tj. imię i nazwisko składającego ZAMÓWIENIE, adres e-mail i nr telefonu, a także, jeśli KLIENT życzy sobie otrzymać fakturę VAT, pełne dane niezbędne do jej wystawienia, z nr NIP).
- Sposób zakładania KONTA opisany jest w paragrafie 7. niniejszego REGULAMINU.
- TOWAR wybrany do zakupu należy umieścić w koszyku w SKLEPIE, klikając przycisk „Dodaj do koszyka”.
- Następnie KLIENT podaje w przypadku ZAMÓWIENIA bez rejestracji KONTA – dane niezbędne do zrealizowania złożonego ZAMÓWIENIA, po czym klikając przycisk “Zamawiam i płacę” – potwierdza ZAMÓWIENIE.
- Kolejnym etapem jest dokonanie przez KLIENTA wyboru jednego z dostępnych sposobów płatności i, w zależności od wybranego sposobu płatności, opłacenie ZAMÓWIENIA w określonym terminie, zgodnie z warunkami opisanymi w §9.
- ZAMÓWIENIE zostaje uznane za złożone w momencie potwierdzenia jego zawartości i wyrażenia akceptacji niniejszego REGULAMINU, UMOWY ŚWIADCZENIA USŁUGI oraz REGULAMINU KURSU przez KLIENTA, bez której nie da się złożyć zamówienia .
- Złożenie ZAMÓWIENIA jest tożsame z zawarciem UMOWY SPRZEDAŻY pomiędzy KLIENTEM a SPRZEDAWCĄ.
- Potwierdzenie zawarcia UMOWY SPRZEDAŻY / złożenia ZAMÓWIENIA w SKLEPIE KLIENT otrzymuje w formie mailowej.
§7 Zakładanie konta w sklepie i regulamin konta
- Założenie KONTA nie jest obowiązkowe.
- KONTO w sklepie zakłada się poprzez złożenie ZAMÓWIENIA, zaznaczając opcję “załóż konto”. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko właściciela KONTA, adres, telefon kontaktowy, adres mailowy oraz adres (z nazwą ulicy, numerem domu/mieszkania, kodem pocztowym i nr kontaktowym telefonu).
- Posiadanie KONTA umożliwia:
- składanie ZAMÓWIEŃ bez konieczności każdorazowego podawania danych niezbędnych do realizacji ZAMÓWIENIA
- podgląd historii ZAMÓWIEŃ składanych w SKLEPIE przy użyciu danego KONTA
- sprawdzanie statusu danego ZAMÓWIENIA
- samodzielną edycję/zmianę danych KLIENTA
- Logowanie się na KONTO odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w procesie ZAKŁADANIA KONTA.
- Założenie KONTA w SKLEPIE jest darmowe, a KLIENT może w dowolnym momencie, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, zrezygnować z KONTA.
- Celem likwidacji swojego KONTA w SKLEPIE należy wysłać swoją rezygnację do SPRZEDAWCY za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w §3 niniejszego REGULAMINU.
- KONTO zostanie usunięte niezwłocznie, równocześnie nastąpi rozwiązanie umowy między KLIENTEM a SPRZEDAJĄCYM w zakresie prowadzenia KONTA w SKLEPIE.
- Wszelkie ewentualne reklamacje odnośnie funkcjonowania KONTA należy kierować na adresy poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w §3. Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty ich otrzymania przez SPRZEDAJĄCEGO.
§8 Metoda dostawy towaru
KLIENT korzysta z następujących oferowanych przez SPRZEDAJĄCEGO metod dostawy zamówionego TOWARU:
- materiały do kursu: KLIENT otrzymuje wiadomość SMS, na podany przez siebie numer telefonu, zawierającą link z dostępem do strony biz.prawko.pl. Po zalogowaniu się KLIENT ma dostęp do materiałów dydaktycznych zakupionego kursu.
- usługa szkolenia: KLIENT odbywa lekcje w umówionych indywidualnie ze SPRZEDAWCĄ terminach. Ze względu na przepisy bezpieczeństwa SPRZEDAWCA zastrzega sobie prawo do odwołania/zmiany terminu umówionych lekcji na placu manewrowym w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (temperatura poniżej 8°C, śnieg, deszcz, wiatr).
§9 Metoda płatności
KLIENT opłaca złożone ZAMÓWIENIE wybierając jedną z następujących opcji:
- płatność w ratach, zgodnie z harmonogramem zawartym w umowie,
- KLIENT opłaca złożone ZAMÓWIENIE poprzez zawarcie umowy kredytowej za pomocą serwisu Blue Media.
- SPRZEDAWCA informuje, iż ze względu na specyfikę niektórych metod płatności, opłacenie ZAMÓWIENIA daną metodą możliwe jest wyłącznie bezpośrednio po złożeniu ZAMÓWIENIA.
- Realizując zakupy w SKLEPIE, KLIENT akceptuje wystawianie faktur elektronicznych przez SPRZEDAWCĘ. KLIENT ma prawo wycofać swoją akceptację w dowolnym momencie.
§10 Realizacja zamówienia
Po złożeniu ZAMÓWIENIA przez KLIENTA, SPRZEDAWCA niezwłocznie potwierdza otrzymanie ZAMÓWIENIA i jego przyjęcie do realizacji poprzez przesłanie KLIENTOWI odpowiedniej wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej podany przez KLIENTA w trakcie składania ZAMÓWIENIA. Wiadomość ta zawiera oświadczenie SPRZEDAWCY o otrzymaniu ZAMÓWIENIA oraz jego przyjęciu do realizacji i stanowi potwierdzenie zawarcia UMOWY SPRZEDAŻY pomiędzy SPRZEDAWCĄ a KLIENTEM.
§11 Odstąpienie od umowy
- KONSUMENT może w terminie 14 dni odstąpić od UMOWY SPRZEDAŻY zawartej ze SPRZEDAWCĄ za pośrednictwem SKLEPU, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od UMOWY wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym KONSUMENT wszedł w posiadanie TOWARU lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez KONSUMENTA, weszła w posiadanie tego TOWARU.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od UMOWY SPRZEDAŻY, KONSUMENT musi poinformować SPRZEDAWCĘ o swojej decyzji o odstąpieniu od UMOWY w drodze jednoznacznego oświadczenia, przed upływem terminu, o którym powyżej.
- Oświadczenie to może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą mailową – dane kontaktowe SPRZEDAWCY zostały określone w paragrafie 3. niniejszego REGULAMINU.
- Do zachowania terminu odstąpienia od UMOWY wystarczy wysłanie przez KONSUMENTA oświadczenia, o którym powyżej, przed upływem wskazanego wyżej terminu.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez KONSUMENTA drogą elektroniczną, SPRZEDAWCA niezwłocznie prześle KONSUMENTOWI na podany przez niego adres e-mail (lub na adres e-mail, z którego KONSUMENT nadesłał oświadczenie) potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od UMOWY.
§12 Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od UMOWY SPRZEDAŻY, SPRZEDAWCA zwraca KONSUMENTOWI niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia KONSUMENTA o odstąpieniu od UMOWY, dokonane przez niego płatności.
- W przypadku rezygnacji z kursu prawa jazdy SPRZEDAWCA zwraca KONSUMENTOWI niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia KONSUMENTA o odstąpieniu od UMOWY, dokonane przez niego płatności, pomniejszone o kwotę 250 zł, stanowiącą koszt materiałów dydaktycznych do których klient otrzymał dostęp, jako że stanowią one produkt cyfrowy, dostarczany drogą elektroniczną.
- SPRZEDAWCA dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez KONSUMENTA użyte w transakcji związanej z zawarciem UMOWY, chyba że KONSUMENT zgodzi się na inne rozwiązanie, które nie będzie się dla niego wiązało z żadnymi kosztami w związku z tym zwrotem płatności.
- W przypadku zwrotu środków za transakcję dokonaną przez KONSUMENTA kartą płatniczą, SPRZEDAWCA dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tejże karty płatniczej.
- W przypadku zwrotu środków za transakcję dokonaną przez KONSUMENTA w systemie ratalnym Blue Media, SPRZEDAWCA dokona zwrotu na rachunek bankowy wskazany przez KONSUMENTA. Odstąpienie od umowy zawiązanej ze SPRZEDAWCĄ nie jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy zawartej poprzez system Blue Media.
§13 Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia wady zakupionego TOWARU, KUPUJĄCY ma prawo do reklamowania wadliwego TOWARU w oparciu o rękojmię, która jest uregulowana w Kodeksie Cywilnym.
- Reklamację należy złożyć pisemnie na adres e-mail biuro@traffictychy.pl lub drogą pocztową na adres Autoszkoła Traffic sp. z o.o. z siedzibą ul. Trzy Stawy 2A, 43-100 Tychy.
- Składając reklamację można skorzystać z Formularza Reklamacyjnego stanowiącego załącznik do niniejszego REGULAMINU, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Zalecane jest, aby treść reklamacji zawierała opis stwierdzonej wady, okoliczności jej wystąpienia, wskazanie daty zakupu TOWARU oraz daty stwierdzenia wady, dane kontaktowe KLIENTA składającego reklamację oraz żądanie KLIENTA w związku z wadą TOWARU.
- Reklamując TOWAR w ramach rękojmi, KLIENT może:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od UMOWY (przy wadzie istotnej)
- żądać wymiany TOWARU na wolny od wad albo usunięcia wady z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu Cywilnego.
- Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z UMOWY SPRZEDAŻY, w jakiej wartość TOWARU z wadą pozostaje do wartości TOWARU bez wady.
- Nie można odstąpić od UMOWY SPRZEDAŻY jeżeli wada TOWARU jest nieistotna
- SPRZEDAWCA jest zobowiązany wymienić wadliwy TOWAR na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla KLIENTA.
- Reklamacje dotyczące działania SKLEPU należy kierować drogą mailową na adres e-mail biuro@traffictychy.pl lub drogą pocztową na adres Autoszkoła Traffic sp. z o.o. z siedzibą ul. Trzy Stawy 2A, 43-100 Tychy.
- SPRZEDAWCA rozpatrzy reklamację i ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie nie dłuższym niż 14 dni.
- W przypadku uznania reklamacji przez SPRZEDAWCĘ (uznanie żądania obniżenia ceny albo odstąpieniu od UMOWY), zwrot należności ze strony SPRZEDAWCY nastąpi w terminie 14 dni od dnia uznania reklamacji. Zwrot należności nastąpi w sposób analogiczny do tego, w jaki została dokonana wpłata w związku z zakupem danego TOWARU. W żadnym przypadku zwrot należności nie będzie się wiązał z żadnymi kosztami dla KLIENTA.
- SPRZEDAWCA nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie terminu zwrotu lub niedokonanie zwrotu należności, jeżeli KLIENT, pomimo wezwania przesłanego na jego adres e-mailowy, nie wskaże numeru konta bankowego, na które ma nastąpić wpłata lub gdy KLIENT nie przekaże SPRZEDAJĄCEMU wszystkich danych koniecznych do dokonania wpłaty.
- SPRZEDAWCA nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z powodu przekazania przez KLIENTA błędnych danych osobowych (imię, nazwisko, adres) lub błędnego numeru konta.
§14 Reklamacje
KONSUMENTOWI przysługuje możliwość skorzystania z następujących (przykładowych) pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu – wykaz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595 ;
- złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży do właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej – wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596 ;
- uzyskanie nieodpłatnej pomocy w siedzibie miejskiego lub powiatowego Rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
- złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
§15 Dane osobowe
- Dane osobowe KLIENTÓW są zbierane za pośrednictwem SKLEPU i przetwarzane na podstawie UMOWY SPRZEDAŻY i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w Ogólnym Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO).
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez KLIENTA podczas korzystania ze SKLEPU jest SPRZEDAWCA.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w REGULAMINIE danych osobowych niezbędnych do zawarcia i realizacji UMOWY SPRZEDAŻY skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże UMOWY.
- Odbiorcami danych osobowych KLIENTÓW SKLEPU mogą być:
- w przypadku KLIENTA, który korzysta w SKLEPIE ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, Administrator udostępnia niezbędne dane osobowe KLIENTA wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w SKLEPIE internetowym: instruktorzy biur księgowe; podmiot zapewniający wsparcie informatyczne.
- Dane KLIENTÓW są przetwarzane przez okres realizacji UMOWY SPRZEDAŻY i świadczenia usługi przez SKLEP. Przetwarzanie danych przez okres dłuższy niż wskazany w zdaniu poprzednim następuje wyłącznie w celu realizacji przez SPRZEDAWCĘ obowiązków wynikających z powszechnie obowiązującego prawa, np. dla celów księgowych.
- Zgodnie z dyrektywą RODO, KLIENT ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, poprawiania, a także usunięcia swoich danych osobowych, ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz wniesienia żądania przeniesienia danych osobowych. Może również cofnąć swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie.
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez SPRZEDAWCĘ zawiera Polityka prywatności zamieszczona w SKLEPIE.
- Wszelkie pytania dotyczące uprawnień w zakresie danych osobowych oraz Polityki prywatności SKLEPU można kierować na adres biuro@oskvmax.pl.
§16 Postanowienia końcowe
- Niniejszy REGULAMIN obowiązuje od dnia 1 kwietnia 2020 roku.
- Żadne z postanowień niniejszego REGULAMINU nie wyłącza ani w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień KONSUMENTA wynikających z przepisów prawa.
- Umowy zawierane przez SKLEP zawierane są w języku polskim.
- SPRZEDAWCA zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian REGULAMINU z ważnych przyczyn, jakimi są np. zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego REGULAMINU. O każdej zmianie SPRZEDAWCA poinformuje KLIENTA z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
- ZAMÓWIENIA złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego REGULAMINU będą realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia ZAMÓWIENIA.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym REGULAMINEM mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta i Ustawy o ochronie danych osobowych.
Regulamin zatwierdzony przez: Marcin Fuśniak – Kierownik Autoszkoła Traffic